دفتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی و غیر دولتی یا دفتر پیشخوان، به
دفاتری گفته میشود که دولت ایران برای ارائه خدمات الکترونیک به مردم در
سطح کشور احداث کرده است. کلیه دستگاه های اجرایی دولتی ایران موظفند طبق بند (پ) ماده ۶۷ قانون
برنامه ششم توسعه کشور، خدمات الکترونیکی خود را از راه این دفاتر ارائه
دهند. این دفاتر بدست بخش خصوصی اداره می شود و نقش بسزایی در تسهیل و تسریع خدمات عمومی دولت در قالب مراکز عمده ی خدماتی
اعم از پست، پست بانک، مخابرات، آب، برق، گاز، خدمات ارتباطات و ثبت احوال
و بیمه و … ایفا می کنند. دستگاه اصلی صادرکننده مجوز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی) می باشد.
صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت در حال حاضر با مراجعه به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به آدرس www.cra.ir و مطالعه اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی و ارائه درخواست به کارگروه های استانی امکانپذیر می باشد.
برای اطلاعات بیشتر می توانید به تارنمای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مراجعه نمایید. از تاریخ 97/7/24 کلیه امور دفاتر پیشخوان خدمات دولت به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات بعنوان دبیر کارگروه استانی واگذار گردید. متقاضیان محترم می توانند برای تمدید، لغو ، جابجایی و یا انتقال دفاتر پیشخوان به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات واقع در آدرس ذیل مراجعه نمایند.
تاریخ بروزرسانی: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
بروزرسان: مدیر سایت
تماس با سامانه 111 و درخواست تلفنی
تاریخ بروزرسانی: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
بروزرسان: مدیر سایت
مرکز استان سیستان و بلوچستان زاهدان می باشد
تاریخ بروزرسانی: ۱ بهمن ۱۳۸۷
بروزرسان: sampa support